Zdolali jsme Říp, ale padli s Kostelcem

V sobotu 1. 10. 2022 nás čekalo těžké utkání s Červeným Kostelcem a ke všemu ještě na jejich drahách. Utkání mělo výhoz v 10:00 hodin, proto se naše grupa do místa utkání (skoro místo utkání, Hradec Králové) vydala již v pátek odpoledne.

Tým Červeného Kostelce hraje svá utkání v Náchodě na kuželně, která patří mezi padavé o čemž jsme se přesvědčili v minulém ročníku, kdy jsme zde nahráli náš grupen rekord 3578 kuželek. Tentokrát nás domácí přehráli a vytvořili rekord oni 3585. My nezahráli špatně 3488, přesto se jednalo docela o nářez.

Jak začít? Na cestu necestu jsme měli sraz, jako vždy, tedy u šéfa. Bágly hozeny do kufru Bobíka, koule taky. No, jen ty na hraní kuželek 😀 . Vyjelo se a kecalo se a smálo se a opět kecalo a opět smálo, až se zjistilo, že jedeme trochu jinam. Sakra kam? My vzadu jsme se dozvěděli, že jeden nejmenovaný “Venca” člen výpravy (později název – výprava Říp), řekl řidiči, “zde odboč”. Řidič uposlechl a začalo se mluvit o Řípu. Napřed v žertu, poté bez prdele a vážně. To začalo být tedy vážné!

No nic. Je jasné, že všichni souhlasili, protože jsme dobrá parta, kde nikdo nezkazí žádnou legraci. Já a ještě pár dalších jsme cestu na Říp znali a tudíž jsme věděli, že tam jsou dvě převýšení, která nám dají trochu zabrat. Někdo na tomto místě ještě nebyl a nevěděl, co jej čeká. Bobík zaparkován na parkplace, tým šupky dupky na asvaltku směr VRCHOL. Napřed vše OK, poté mírné stoupání, pak převýšení a před vrcholem skoro nejvyššího kopce světa další převýšení.

A teď to přišlo. Naše skupina nabušených sportovců a vášnivých kopcelezců byla na vrcholu. Ne na vrcholu blaha, bohužel, ale dali jsme to a přišla zasloužená odměna, ve formě pitného překvapení. Následovala zastávka u rozhledů a cesta zpět dolů. Rozhled to byl vskutku parádní. Pěkná odměna za zdolání skoro hory, když nepočítám tu pitnou odměnu.

Nyní se naše jemně rozchozené družstvo dostalo do místa určeného na kvalitní spánek. Prvotním úkolem byla večeře. K hotelu patří pěkná restaurace a dle mého zde měli i dobré jídlo. Každý si dal dle své chuti. Někdo si po večeři dal ještě dezert (palačinky se šlehačkou a ještě něčím), byl jsem mezi nimi (zmrzlinový pohár s banánem, borůvkami a hroznovým vínem). Po nacpání pupíků přišel na řadu pitný režim, který byl striktně dodržen. 🙄 😀 . Také byl dodržen správný čas, kdy jít na kutě. Prostě a jednoduše, jsme zodpovědní sportovci 😀 🙄 😛 😎 .

Ráno snídaně, káva, čaj, džus, mléko a jídlo 😀 . Následovalo rozloučení a cesta do Náchoda mohla pokračovat. Po příjezdu pozdravení, občerstvení, sepsání sestavy, opět občerstvení, nástup a šup na dráhy a házet koulemi.

Tím se dostávám k jádru článku, tedy ke krátkému popisu dění na plánech. Soupeř byl lepší, vyhrál, bral body, my prohráli, nebrali jsme body a jeli domů. Takže se budu těšit zase příště. Ahoj.

Nebojte, trochu malinko něco přeci jen napíši.

Zdenda s Láďou vzali své koule do rukou a jali se s nimi házet. Proti nim házeli své koule Štěpán a Fanda. Náš sportovec nezačal špatně, přesto dostal 30 do trika, což není málo. Následně stáhl 24 klacků, což také není málo. V dalším dějství se čekal krutý boj protkaný krásnými hody. To se sice potvrdilo, ale krásnější hody měl domácí hráč, který si nahrabal 23 kuželek. Poslední dějství Zdendovi vůbec nevyšlo i přes snahu, kterou tomu dával. Náš borec měl smůlu, že nastoupil proti nejlepšímu domácímu hráči utkání. Láďa proti Fandovi začal trošku vlažněji a přenechal mu dráhu o 6 klacků. druhá třicítka byla ve znamení pěkného souboje, kdy se možnost zisku dráhy přelévala z jednoho na druhého. Zásluhou lepší dorážky ji bral náš hráč o 8 kuželek. Třetí plán vyzněl jasně pro Láďu. Podařilo se mu nahrát 23 kolíků, což se později ukázalo, jako rozhodující náskok. Poslední třicítka patřila domácímu hráči, který ji získal o 7 kuželek. Stav utkání po první dvojici nevypadal pro nás až tak špatně. 1:1 -34.

Středová část ve složení Venca a já (Tomáš), měla za úkol pokusit se získat body a stáhnout nějakou tu kuželku. Bohužel se toto podařilo z poloviny. Byla veliká škoda, že Vendovi vůbec nevyšla první dráha, kde nahrál opravdu málo a Dan dokázal tohoto zaváhání využít a nahrál 26 kuželek. Další dráha byla z pohledu Venci diametrálně odlišná. Zahrál ji velice dobře, bohužel soupeř také přidal. Byl to pěkný boj o každou kuželku. Stejně tak třetí třicítka byla v podání našeho hráče podařená, co čert nechtěl, Dan ji zahrál zase o trochu lépe. O bodu bylo rozhodnuto, nyní záleželo na kuželkách. V posledním dějství se Venda trochu zhoršil. Stejně tak domácí, který i tuto dráhu bere pro sebe, tentokrát o pouhou kuželku. Já měl pomalejší rozjezd. Martin, díky Bohu ještě pomalejší. První dráha pro mě. Následně se domácí kuželkář znatelně zlepšil a nadělil mi 15 klacků od cesty. Poté jsem se vzchopil já a Martina jsem načal už v plných. V dorážce jsem malinko lepší hrou přidal další kuželky. Tím byl eliminován náskok domácího a ještě byly přidány kuželky na naši stranu. Vše spělo k poslední třicítce, kde mělo a muselo padnou rozhodnutí. Po boji, kdy jsem prohrál do plných, dokázal jsem v dorážce několik kuželek stáhnout a udržet svůj náskok nad Martinem, získaný v předchozích třicítkách. Má práce byla trochu usnadněna samotným hráčem domácích, kterému to moc nevyšlo. Stav byl ještě hratelný, ale věděli jsme, že v závěru hrají za domácí kvalitní borci, jakožto i na naší straně. Stav 2:2 -68.

Karel s Tomášem měli před sebou nelehký úkol. Vyhrát a nahrát dostatečný počet kuželek, abychom mohli slavit výhru. Nebo, vyhrát, ale nenahrát kuželky=remíza. Bohužel se povedla ta třetí možnost, jedna výhra, jedna prohra a mínus na kuželky.

Karel se proti Danovi, který nedávno působil v Interligových Rokycanech a před touto sezonou se vrátil zpět, rozjel docela dobře. Dráhu vyhrál o 14 kuželek, což bylo pěkné. Následně se karta obrátila a domácí získal bodíček a stáhl 4 kuželky. Další dráhu se hráč Slovanu zlepšil, bohužel s ním se zlepšil také Dan, který bere dráhu a připisuje 20 kuželek (173-153). I tentokrát se muselo rozhodnou na dráze poslední. Karel ji zahrál dobře a vyhrál ji, škoda jen, že chybělo 8 respektive 9 kuželek na výhru. Tom s Ondrou měli první dvě dráhy na střídačku. První bere domácí o 11 klacků, druhou host o 1 klacek. Po třetí dráze, kterou náš borec zahrál velmi dobře, bral bodík a nahrál do plusu 4 kolky to vypadalo, že by mohl vyhrát. Nestalo se tak, protože Ondra zahrál poslední plán opravdu dobře. Tomovi moc dráha nevyšla, hlavně v dorážce, kdy se vůbec nedařila otvírka. Stav 2:6 -97.

Malé shrnutí. Napřed dokázala naše grupa pokořit Říp, poté padla s Červeným Kostelcem. Nutno dodat, že s velmi dobře hrajícím Kostelcem. Kluci si vytvořili rekord 3585 poražených kuželek. My rovněž nezahráli nijak špatně 3488 kuželek. Bohužel to tentokrát na body nestačilo. Nyní bude týden přestávka kvůli pohárům.